hellcat

Freedom is to trust that you're doing what you must, according to your lust.

Så jävla skönt att vara hemma

Kategori: Allmänt

Jag är så glad att jag överlevt!
Jag och Stefan tog en helg hos min pappa nere i småland, och eftersom skithålan Gislaved ligger mitt ute i ingenstans är det både dyrt och omständigt att resa dit med tåg eller buss. Så vi hyrde en bil, som vi hämtade nära oss på söder. Närmare bestämt vid slussen.
Problemet är att jag kör bil jääävligt sällan. Jag älskar att köra bil, men det behövs ju inte här.
Var extremt nervös och djupandades hela vägen till Södertälje ungefär, haha.
Och värre var det när vi kom hem och det var kö in till stan.. haha. Men det gick bra. Var onödigt att oroa sig så mycket... men nästa gång hoppas jag Stefan tagit sitt körkort så jag slipper köra. Jobbigt att köra så långt själv!
 
Nåväl. Det var supermysigt hos pappa, var skönt att ha en helg med honom och äta gott och bara ta det piano.
Passade på att träffa Sofie också som gjorde mig finfin i håret!
På väg hem så hade jag faktiskt ganska bra med ångest över att jag bor så långt från mina föräldrar. Jag är iofs sån som inte skulle trivas att träffa dom varje dag, men nu när de faktiskt börjar bli äldre hade det varit skönt att ha dom närmare.
Nåja.
Pappa bor precis vid ett löparspår, så Stefan och jag tog en runda på lördagsmorgonen.
Synd bara att det KRYLLADE av äckliga ormar överallt så jag sprang hem igen. 
Fick iaf prova att springa en liten bit i mina nya löparskor; ett par riktiga höjdare från asics. Kostade skjortan, men värda varenda öre. Mina fötter och knän jublar för varje steg, haha.
 
Planer för veckan?
Träna. Hoppas på att få svar från lite här och var så jag kan börja göra nytta igen och inte bara ligga hemma. Planera.
 
Nu får ni bilder!
 
 
Pappa visar sin bästa sida...:P
 
Jag och pappsen. :)
 
Sofie fixade mitt hår! :D
 
 
Pappas hus, tillika huset jag växte upp i.
 
Vi tog en promenad runt Gislaveds nya, konstgjorda sjö. Supervackert faktiskt, det gjorde dom rätt i.
Mös hela helgen i mina nya mjukismyskläder från junkyard! 
 
På väg ner! Stannade till för lite lunch.
 
 
Fick panik när jag såg bilden på mig och pappa (bild nr 2 här ovan) och upptäckte typ 3 miljoner nya rynkor runt mina ögon. Jag började använda bra krämer, serum m.m för några månader sen, men nu ska jag step it up ytterligare. Därför är det tur att min kära mor åker till Rumänien med jämna mellanrum och köper med sig mängder av superbra produkter! Åt lunch hos mamma i söndags innan vi rullade hem, och detta blev skörden:
 
Rynkor, BE GONE!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: