hellcat

Freedom is to trust that you're doing what you must, according to your lust.

...eller så tatuerar jag mig!

Kategori: Allmänt

Preciiiiis när jag skulle ut och sola så ringer Magnus mig och undrar om jag inte ville komma in och bli tatuerad idag redan eftersm han fick en avbokning.
Och det tackar jag såklart inte nej till! Skönt att ha det gjort på dagen dessutom, hade kvällstid bokad imorgon egentligen.
Så nu sitter jag hemma och vilar kroppen (jag blir alltid cp-seg efter en sittning, kroppen blir himla trött och det känns som jag har en fet infektion) som iofs mår mycket bättre nu efter att jag tryckt ipren. :)
Min lilla birdiebird fick fjäll idag och så vart hon lite skuggad. Man ser redan nu hur FET den här tatueringen kommer bli; en favorit redan!
Två sittningar kvar, sen är den klar. Längtar!
 
Nu ska jag leta Greklandsresor och vänta in Stefan som är på väg hem. Yay!
 
 
 

Kommentarer

  • Maria säger:

    Du som vågar sola, vad använder du för solskyddsfaktor på tatueringarna? Och håller de sig fortfarande fina eller märker du att de bleks?

    Jag är nämligen nojig, så jag flyr solen ;) Tror att jag överdriver lite, men lika bra att vara säker^^

    Svar: Hej tjejen. :) Jag använder faktiskt precis samma på tatueringarna som resten av kroppen, alltså runt 20. MEN, då pratar jag om läkta tatueringar. Dom kommer med åren blekas ändå, och det hör ju liksom till. Dom blir inte ugly för det, de åldras bara och personligen tycker jag bara det ser äkta och fint ut. :)Men har du en relativt nygjord tatuering skulle jag använda MINST solskyddsfaktor 50, men egentligen inte ha den i solen alls. Jag åker till Grekland (weeeehooo!) om 3 veckor, och jag kommer både smörja in låret med starkaste krämen jag kan hitta, men också ha en bandana eller liknande runt den när jag steker i den "värsta" solen.
    Men som sagt, finns ingen anledning överhuvudtaget att fly solen om de är läkta. :)
    Hellcat

    2012-07-09 | 22:43:40

Kommentera inlägget här: